18 Mayıs 2014 Pazar

Acımasız - Karin Slaughter

Karin Slaugther
Acımasız
Kırmızı Kedi Yayınevi
Çeviren: Ali Cevat Akkoyunlu
440 Sayfa
Puanım: ★★★

   Birkaç gün önce bitirmiştim ama ne yazık ki olanlardan dolayı yazma isteği pek gelmemişti. Tekrardan tüm Türkiye'nin başı sağ olsun.

   Polisiye okumayı gerçekten seviyorum. Kanıtlar, kaçış-kovalamaca, otopsiler, olay yeri incelemeleri ve tabii ki en önemlisi ''Katil kim?'' sorusu. Hem bir film izliyor hissine kapılıyorum, hem de kafa dağıtmak açısından birebir. Gerçek bir polisiye okunuyorsa eğer soluk soluğa okumamak imkansız. Ayrıca uzun zamandır da (yaklaşık 6 ay) polisiye okumamıştım. Daha çok klasiklere yönelmiştim. Bu serüvene ara verip sevdiğim polisiyeden kitap okumak istedim. Gel gelelim bu kitap benim polisiye açlığımı tatmin etti mi? Cevabım: Üzülerek hayır. Aslında kitap çok iyi başladı, yüksek bir tempo vardı. Acaba neler olacak diye merak ettim; fakat bir yerden sonra yavaşladı. Cümleler beni sıkmaya başladı. Bazı gereksiz ayrıntılara değinmiş gibi geldi yazar. Olayda büyük bir gizem de hissetmedim. Kendi kendime ''Ha gayret az kaldı. Finali müthiştir oğlum'' dedim. Nafile, final de beni tatmin etmedi. Katil çok kolay bulundu. Benim nazarımda polisiye kitap için sonunda ''Yok artık. Bu kadar da olmaz ki.'' diye bir cümle kurmamışsam eğer, o kitap olmamış demektir. Evet, her ne kadar bir cinayetin nasıl çözüldüğü hakkında güzel bir serüven olsa da ben kitabı sevmedim. Yazara belki bir şans daha verebilirim; ama şu anlık okuma planlarımda değil. Polisiye açlığım devam ediyor ve ben bu açlığı Simon Beckett'in Mezarların Çağrısı ile gidereceğime eminim.

   Peki kitabı tavsiye eder miyim? Pek tavsiye etmek içimden gelmiyor. Yazılmış daha iyi polisiyeler var. Herkese keyifli okumalar diliyorum. Esen kalın. :)

Arka kapak yazısından:
   Acımasız, trafik kazası geçiren bir genç kadının Atlanta'daki bir hastanenin acil servisine getirilmesiyle başlar. Ancak Dr. Sara Linton genç kadının yaralarının sadece kazadan kaynaklanmadığını, öncesinde işkence görmüş olduğunu anlar. Özel ajan Will Trent ve ortağı Faith Mitchell ile birlikte doktor da kendini bu soruşturmanın içinde bulur ve kadının geçmişini araştırır. Soruşturma ilerledikçe karşılarında acımasız bir katil olduğunu anlayacak, olay yerinde, onun yeraltındaki işkence odasına ulaşacaklardır. Katil işbaşındadır, bulunan genç kadın onun ne ilk ne de son kurbanıdır, katil tutuklanmazsa yeni bir cinayetle karşılaşacakları bellidir.

Karin Slaughter 

   Amerikalı polisiye yazarı. 1971'de Georgia eyaletine bağlı küçük bir kasabada doğdu. 2001'de yayımlanan ilk romanı Blindsighted (körbakış) ile uluslararası bir başarı kazandı, kitabı 30'u aşkın dile çevrildi. Kitapları tüm dünyada 32 milyon sattı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...