17 Nisan 2014 Perşembe

İnsan Neyle Yaşar? - Lev Tolstoy

İnsan Neyle Yaşar?
Lev Nikolayeviç TOLSTOY
İş Bankası Kültür Yayınları
Çevirmen: Koray KARASULU
86 Sayfa
Puanım: ★★★

     Pinuccia'nın Kitapları'nın düzenlemiş olduğu yazar ayları etkinliğinde ayın yazarının Tolstoy olduğunu öğrenince ben de katılmak istedim. Böylelikle hem Tolstoy'dan ilk defa bir kitap okumuş oldum hem de yeni bir blogger olarak etkinlik tecrübesi kazandım. Ayrıca okuma şenliği kapsamında bir öykü kitabı  okuyarak bir taşla üç kuş vurdum.

    Tolstoy kısa ve öz yazmış, vermek istediği mesajı dolandırmadan anlatmış. Sayfa hacmi küçük ama anlam hacmi büyük bir kitap. Altı adet dokunaklı öyküden oluşuyor. Öykülerinde yalın ve akıcı bir dil kullanmış. Niçin yaşıyoruz? Neden dünyaya geldik? İnsan Neyle Yaşar? Dünya üzerinde yaşayan insanların yüzyıllardır sordukları bunun gibi sorulara, sevgi ve ahlak temalı, dini yönü ağır basan öykülerle cevap vermiş Tolstoy. Ben gerçekten sevdim kitabı. Zaten sayfa sayısı az, bir çırpıda bitiyor ve bence ara ara tekrar okunmalı diye düşünüyorum. Kitaba ismi veren "İnsan Neyle Yaşar?" isimli öykü ise diğerlerinden biraz daha fazla hoşuma gitti benim. Tolstoy'u sevdim ve okumaya devam edeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...