30 Nisan 2014 Çarşamba

Çiçek Senfonisi - Özdemir Asaf


Özdemir Asaf
Çiçek Senfonisi
Yapı Kredi Yayınları
487 Sayfa
  
2. Kategori (15 puan): Bir şiir kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).

   Şiir.  Okunması zor olmasa bile (bu kitap için geçerli.) anlaşılması en zor yazın türü; çünkü öznel duyguları içeriyor. Yazanın aşklarını, öfkelerini, hayatından kesitleri barındırıyor ve haliyle tam anlamıyla şiiri özümsemek bana göre çok zor. Bütün bunlara rağmen şiir okumayı severim; ama bu zamana kadar gidip hiçbir şiir kitabına dokunmamıştım. Ara ara okuduğum bir türdü ta ki bu kitaba kadar.
  
   Özdemir Asaf biraz farklı yazmış. Bazı mısralar var ki için içinden çıkamayıp, ''Ne anlatmak istemiş olabilir Özdemir üstat?'' diye kendi kendime söylendiğim oldu. Anlamadığımı itiraf etmekten kaçmıyorum ki zaten Özdemir Asaf gibi bir şairin şiirleri öyle çocukluğumuzun 23 Nisan şiirleri gibi de olamazdı. Bu kadar olumsuz başlangıç yeter . Kendimce anladığım şiirleri yok mu? Tabii ki var. Bir kere mükemmel derecesinde şiirler yazmış. Kısa ve öz, duygu yüklü şiirler. Onlar nasıl ifadeler öyle! Can evimden vuruldum resmen. Başka bir dünyaya ışınlandım da geldim ve hazır buralardayken yazıyım dedim. Şöyle beğendiğim şiirlerden birkaç tane paylaşmak istiyorum. Umarım okuyanların da hoşuna gider. :) Unutmadan söylemek istiyorum, kitap Özdemir Asaf'ın hayattayken yayınlanan şiirlerinin toplu halde basımı.










Özdemir Asaf (Ankara, 11 Haziran 1923 – İstanbul, 28 Ocak 1981) Danıştay Üyesi Mehmet Asaf’ın oğludur. Babasını kaybettiği yıl (1930) Galatasaray Lisesi’nin ilk kısmına girdi. 1934 yılındaki Soyadı Kanunu’yla “Arun” soyadını aldı. 1941 yılında on birinci sınıfta, bir ek ara sınavla Kabataş Erkek Lisesi’ne geçip 1942 yılında mezun oldu. İki yıl İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ne, üçüncü sınıfa kadar İktisat Fakültesi’ne devam etti, o dönemde iki yıl olan Gazetecilik Enstitüsü’nün birinci sınıfını okudu. İlk yazısı 1939 yılında Servetifünun-Uyanış dergisinde çıktı. Şiir, yazı ve çevirilerini Amaç, Bük Doğu, Dost, Edebiyat nyası, Kaynak, Küçük Dergi, Seçilmiş Hikâyeler, Servetifünun- Uyanış, Şadırvan, Türkçe, Türk Dili, Varlık, Yeditepe, Yenilik, Yirminci Asır gibi dergilerde ve Vatan gazetesinin sanat sayfalarında yayımladı. Zaman ve Tanin gazetelerinde çalıştı, çeviriler yaptı. Bir süre sigorta prodüktörü olarak çalıştı. 1951’de Sanat Basımevi’ni kurarak matbaacılığa başladı ve kitaplarını “Yuvarlak Masa Yayınları” adı altında yayımladı. 1972 yılında Bebek’te “Şimdi” isimli Biblio, Bar, Restoran açtı, yaşamının kalan süresinde mekânında sanatçı dostlarını ve her yaştan, her meslekten insanı ağırladı. Özdemir Asaf, şiirlerinin özü ve sesiyle, dönemlerin ve akımların ötesinde, çağdaş Türk şiirinin en özgün isimlerinden biridir. Yapıtları:Şiirnya Kaçtı Gözüme (1955), Sen Sen Sen (1956), Bir Kapı Önünde (1957),Yumuşaklıklar Değil (1962), Nasılsın (1970), Çiçekleri Yemeyin, (1975), Yalnızlık Paylaşılmaz (1978), Benden Sonra Mutluluk (1984) EtikaYuvarlağın Köşeleri(1961), Yuvarlağın Köşeleri II (1986) Öykün Yağmur Yağacak (1987) Otokopi, Deneme‘ça (1988) Çeviri: Reading Zindanı Balladı, Oscar Wilde (1968).
(www.ykykultur.com.tr adresinden alıntıdır.)


4 yorum:

  1. Özdemir Asaf! hakkında ne dense azdır, şiirleri kısadır ama çok şey hissettirir, ara ara açıp okumak gerekli:) harika bir şair ve yazı elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Dediğiniz gibi kısa ama duygu yüklü şiirlere sahip. Okudum diye bir köşeye kaldırmayacağım kesinlikle, ara ara açıp içinden üç beş şiir okumakta fayda var. :)

    YanıtlaSil
  3. Özdemir Asaf... Özellikle yalnızlıkla ilgili mısraları beni çok etkiler. Bu kadar aşk dolu bir adamın yalnız kalması hem ironik, hem de üzücü. Kendimden bildiğim için söylüyorum, daha çok şiir okudukça Özdemir Abi'yi anlamanız kolaylaşır. Yazınızı beğendim. Tebrikler! İyi günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu sıralar şiirden ziyade roman benim ilgimi daha çok çekiyor ama gün geçtikçe insanların istekleri değişiyor. Bir gün şiir okuma isteği çökerse Özdemir Asaf'tan başlayacağım. :) Çok teşekkür ederim. :)

      Sil

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...